Zagrożenia dla forskoliny: skutki uboczne, interakcje i ostrzeżenia

Forskoline jest naturalną substancją pozyskiwaną z zakładu Coleus Forskohlii. Od wieków jest on używany przez medycynę ajurwedyjską. Od wielu lat stosuje się go w leczeniu chorób serca, takich jak nadciśnienie tętnicze czy dławica wieńcowa, ale również schorzeń układu oddechowego, takich jak astma.

Ostatnie badania wykazały również, że forskoline promuje produkcję AMPc, unikalny proces, który stymuluje hormony i enzymy, które degradują tłuszcze. Forskoline jest najnowszym modnym suplementem diety do odchudzania, szczególnie w halach sportowych.

Aby pomóc Ci w dokonaniu wyboru, wyjaśnimy możliwe niebezpieczeństwa i interakcje, których możesz uniknąć przed zakupem suplementów diety opartych na forskoline.

Przed rozpoczęciem powinieneś wiedzieć, że możesz przeczytać nasz szczegółowy artykuł na temat skuteczności i funkcjonowania forskoliny w odchudzaniu.

Pamiętaj, że ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem w przypadku leczenia, ponieważ istnieje wiele interakcji, aby uniknąć ziołowych suplementów diety, takich jak forskolin.

Coleus Forskohlii obniża ciśnienie krwi. Jednak w większości przypadków nie uważa się tego za efekt uboczny. Nie zaleca się zatem przyjmowania forskoliny, jeśli przyjmujesz niskie ciśnienie krwi. Należy unikać pewnych interakcji między lekami:

Forskolina nie jest również zalecana w przypadku polikystozy nerek.

Ze względu na działanie forskoliny na ciśnienie krwi, nie jest ona zalecana u osób z zaburzeniami krwawienia, przyjmowanych leków przeciwkrzepliwych lub agregacji płytek krwi.

Według WebMD nie zaleca się stosowania forskoliny w ciągu 2 tygodni przed operacją, ponieważ ma ona wpływ na ciśnienie krwi.

U kobiet w ciąży i karmiących piersią stosowanie suplementów diety jest z reguły silnie zniechęcone.

Poza powyższymi zaleceniami dotyczącymi suplementów diety na bazie forskoliny, nie zgłoszono żadnych istotnych skutków ubocznych.

Oto kilka ważnych punktów, które pozwolą uzyskać najlepsze rezultaty:

Należy stosować taką samą dawkę jak w badaniach klinicznych: 500 mg dlaskoliny (standardowo 10 %) na dobę lub 250 mg dlaskoliny (standardowo 20 %). Niezastosowanie się do tych dawek spowoduje niezadowalające wyniki, a nawet może prowadzić do skurczów i biegunki żołądka.

Suplementy żywnościowe wprowadzane do obrotu w Europie, Stanach Zjednoczonych lub Kanadzie można nabyć wyłącznie w renomowanych laboratoriach, które spełniają międzynarodowe normy GMP obowiązujące w przemyśle farmaceutycznym (Good Manufacturing Practices). Dzięki surowym przepisom, suplementy żywnościowe sprzedawane we wspomnianych krajach są wyższej jakości.

Uważaj na reklamy sugerujące nieprawidłowe dawkowanie lub nie wspominaj o żadnych. Należy pamiętać, że po kilku próbach klinicznych zalecana dawka wynosi 500 mg forskoliny (standardowo przy 10%) na dobę lub 250 mg forskoliny (standardowo przy 20%). Jeśli nazwa marki nie zawiera wyraźnej wzmianki o tym, należy uważać na produkt.

Jeśli szukasz skutecznego i bezpiecznego suplementu diety opartego na forskolinie, Forskoline XL z lepszym odżywianiem jest dla Ciebie! Produkt ten jest zatwierdzony przez lekarza i spełnia surowe normy GMP.

Nasze Forskolin 250 XL suplementy diety składają się z 1250 mg kapsułek Coleus Forskohlii standaryzowanych do 20% dlaskoliny (dawka dzienna), stosowanych w badaniach. Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji.

Więcej informacji na temat naukowych aspektów forskoliny można znaleźć w naszym szczegółowym artykule tutaj, a także w artykule na temat zalecanej dawki tutaj.

JavaScript jest obecnie wyłączony. Aby móc zamieścić komentarz, sprawdź, czy włączono pliki cookie i JavaScript, a następnie załaduj ponownie stronę. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak włączyć JavaScript w przeglądarce.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *